|   For i Ham bor hele Guddommens fylde legemlig. Og i Ham er dere blitt fylt, Han som er hodet for all myndighet og makt. Kolosser brevet 2:9 - 10 Sabbat shalom, kjære elskede! I det vi forbereder oss på å gå inn i Basunhøytiden, Ny Måne feiringen av den syvende bibelske måned (Fra solnedgang 4. september til solnedgang 5. september), har YHVH lagt et viktig budskap om Åndelig krigføring på hjertet mitt! Så talte Herren til Moses og sa:"Tal til Israels barn og si: I den sjuende måneden, på den første dagen i måneden, skal dere holde sabbatshvile, en minnedag da dere gir et støt i basunen, en hellig samling. 3. Mosebok 23:23-24 Dette er så absolutt et Våkn opp signal fra Shofaren til Teshuva - Omvendelse! Du må lære deg å utøve Åndelig Autoritet, ellers vil du ikke klare deg! Gled dere derfor, dere himler, og dere som bor i dem! Ve over jordens og havets innbyggere! For djevelen er kommet ned til dere med stor vrede, for han vet at han har en kort tid." Åpenbaringen 12:12 Jeg har lagt merke til at de fleste mennesker har en veldig sløv åndelige dømmekraft, og at de ikke vet at de fleste "omstendighetene" de er offer for, faktisk er angrep fra fienden! Tyven kommer ikke for noe annet enn for å stjele og drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv, og det i overflod. Johannes 10:10 Det finnes ikke noe jordisk våpen som kan hjelpe oss i en ånds kamp, vi må kjempe i Ånden og motta instrukser og VISDOM fra Ham for å kunne kjempe og vinne seier! For våre stridsvåpen er ikke kjødelige, men i Gud er de mektige til å rive ned festningsverk; med disse kan vi rive ned tankebygninger og enhver høyde som reiser seg imot kunnskapen om Gud, og ta hver tanke til fange under lydigheten mot Messias, 2. Korinter brev 10:4-5 Vi må legge til side all tom innbilning (viktige ting som setter seg opp mot kunnskapen fra YHVH!)! De er fantasier som forkaster løftet og YHVH's (Gud) Kraft, og får oss til å "pønske ut" løsninger på våre problemer uten å anvende åndelig autoritet! De tomme innbilningene overbeviser oss om at vi er "underlagt" omstendighetene når det er akkurat det motsatte som er tilfellet! Så handling nummer én - er å ta autoritet over dine egne "frykt tanker!" Bring dine TILFANGE-TATTE tanker til Messias, Hans Ord og Hans Ånd! Kommander dem med din egen stemme til å stille seg opp! Vår vinner posisjon Men Gud er rik på miskunn. Og på grunn av Sin store kjærlighet som Han elsket oss med, gjorde Han oss levende sammen med Kristus, da vi var døde i overtredelsene. Av nåde er dere frelst. Og Han oppreiste oss sammen med Ham og satte oss sammen med Ham i den himmelske verden i Messias Yeshua, Efeser brevet 2:4-6 Vår posisjon i det Åndelige er den høyest mulige! Vi er plassert i den Tredje Himmelen over alle makter og fyrstedømmer, som er i den Andre Himmelen. Hele Satan's hær er under våre føtter! Vi har fått autoritet over all fienden's makt! Se, Jeg gir dere makt til å trampe på slanger og skorpioner, og over all den makt fienden har, og ingen ting skal skade dere på noen måte. Lukas 10:19 Vi er skapt litt lavere enn Elohim, Skaperen Selv! hva er da mennesket, at Du skulle minnes ham, og menneskesønnen, at Du skulle se til ham? For Du har gjort ham lite ringere enn Gud, og med herlighet og ære har Du kronet ham. Salme 8:5-6 I de fleste oversettelsene er dette verset feil oversatt til "litt lavere enn engler", men i den opprinnelige hebraiske teksten, heter det: "Litt lavere enn Elohim" Med andre ord høyere enn englene! Vi må huske på at Satan er en fallen engel! Å, at du er falt ned fra himmelen, du, strålende stjerne, morgenrødens sønn! Å, hvor du er hogd ned til jorden, du som underkuet folkeslagene! Jesaja 14:12 YHVH's engler, Han's lydige himmelske hærskare er våre allierte og hjelpere! Men til hvem av englene har Han noen gang sagt: "Sett Deg ved Min høyre hånd, til Jeg legger Dine fiender til skammel for Dine føtter"? Er de ikke alle tjenende ånder, utsendt for å tjene dem som skal arve frelse? Hebreer brevet 1:13-14 De er her for å tjene, hjelpe og bistå oss, og de vil gjøre alt vi sier OM vi sier hva YHVH sier! De kan ikke hjelpe oss hvis vi snakker ord av vantro og frykt! Velsign Herren, dere Hans engler, mektige i kraft, som gjør etter Hans ord og lyder Hans ords røst. Salme 103:20 De er kraftige, veldig i styrke og er klar til å omsette i praksis Ordene i YHVH's befaling! Med unntak av at Yeshua sa at all utøvende myndighet er gitt til Ham og Han ga den til oss! "Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler,... Matteus 28,18b - 19a Vi er satt til å utøve YHVH's autoritet på jorden, og det inkluderer å befale over ENGLER! Engler er sendt for å adlyde våre kommandoer OM vi snakker og ber YHVH's fullkomne vilje, og Hans fullkomne vilje er over alt i hele Bibelen! Les høyt 5. Mosebok 28:1-14 og se Hans fullkomne vilje for alle Hans lydige barn! Om du nøye lyder Herren din Guds røst og tar deg i vare så du holder alle Hans bud som jeg befaler deg i dag, skal det skje: Herren skal sette deg høyt over alle folkeslagene på jorden. Og alle disse velsignelsene skal komme over deg og nå deg, hvis du lyder Herren din Guds røst: 5. Mosebok 28:1-2 Fortsett så å lese fra vers 15 og framover og les om forbannelsen for alle dem som gjør opprør mot Ham. Det er på tide å få øynene opp for Hans fullkomne vilje, for hvis du ikke gjør det, vil dine åndelige sanser bli sløvet til å tro at alle onde omstendigheter er Hans fullkomne vilje eller en "test" for deg! Det er de IKKE! Det var Satan som kom for å stjele, drepe og ødelegge, ikke YHVH! Tyven kommer ikke for noe annet enn for å stjele og drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv, og det i overflod. Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde gir Sitt liv for sauene. Johannes 10:10-11 Vår test ligger i hvordan vi svarer! Vil vi bruke de åndelige våpnene, eller vil vi legge oss "under omstendighetene" og unnskylde det med at "det må være Gud's fullkomne vilje for meg å være "utilpass" ". Nei, det er ikke slik! Han's fullkomne vilje for deg, er at du skal å gå her på jorden VELSIGNET, sunn, rik og vellykket i Han's Kall til deg. Faktisk er det slik at når Han velsigner oss, frykter nasjonene Hans navn! Gud skal velsigne oss, og alle jordens ender skal frykte Ham. Salme 67:8 Vi må være voldelige Og fra døperen Johannes' dager og til nå trenger de seg inn i himlenes rike med makt, og de som trenger seg inn, river det til seg*. <* annen oversettelse: ... nå utsettes himlenes rike for et voldsomt angrep, og de som angriper det, røver det til seg.> Matteus 11:12 Du kan ikke beseire fienden i livet ditt uten å være voldelig i Ånden! Hvis en hund kommer for å bite deg, vil du da "klappe ham?" Eller snakke vennlig til den? Nei, det vil du ikke, du vil sparke den hardt, og du vil bruke stemmen, hender, føtter, en pinne og hva du måtte trenge for å riste den av deg, dine barn eller hvem som helst denne mannevonde hunden kan skade! Satan er å ligne med en "brølende løve som søker noen han kan oppsluke." Vær edrue, vær årvåkne! For deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve og søker noen han kan oppsluke. 1. Peter's brev 5:8 Men du har mye større autoritet enn noen løve, vi har myndigheten til Løven av Juda, men vi må utøve den! Vi må binde, brøle, sparke og kaste djevelen ut av vår økonomi, helse, familie, Tjeneste og alt! Selv om det tar lengre tid enn forventet å oppnå et gjennombrudd, STÅ STØTT og fast mot mørkets makter. Ta kampen inn i en offensiv fase i stedet for en defensiv! Og vi ønsker at hver enkelt av dere viser den samme iver for håpets fulle visshet helt til det siste, så dere ikke blir sløve, men er etterfølgere av dem som arver løftene ved tro og tålmodighet. Hebreer brevet 6:11-12 Det er på tide å kvitte seg med all "treghet" og passiv vantro, riste av seg all ormeyngel og prise Ham, og å proklamere Hans Ord! De hellige skal fryde seg i herlighet. De skal juble på sitt leie. Deres munn skal hylle Gud, og et tveegget sverd skal være i deres hånd, til å fullbyrde hevn over hedning folkene og straff over folkeslagene. De skal binde deres konger med lenker og deres stormenn med jernbånd. De skal utføre den nedskrevne dom over dem - denne ære har alle Hans hellige. Lov Herren! Salme 149:5-9 Husk å be om at Israel slutter å være "defensiv" mot mørkets makter og inntar en "offensiv" holdning før fienden tar mer og mer territorium! En lykkelig og velsignet Yom Teruah - Basunhøytid til dere alle!  Dine venner og mentorer i Israel Biskop Dominiquae og Rabbi Baruch Bierman "For Sion's skyld vil jeg ikke være stille" Jesaja 62:1 SPESIELL PROFETISK BasunhøytidS WEBCAST På den femte dag i uken (torsdag) 5. september kl 16:00 (norsk tid) fra Eilat Bønne Tårn. www.kad-esh.org - klikk på "media / webcast". Ikke gå glipp av dette! Bli med oss når vi blåser seiers Shofaren mot Israel's fiender og alle våre personlige fiender som mangler, sykdom, motløshet, depresjon, forvirring og mer! Ha Shofarene klar! Basunhøytiden's Første Frukts offer Dette er tiden for Første Fruktenes Offer etter som det er Rosh Chodesh (første dag i måneden) i den sjuende måneden, og starten på det nye året for sivile saker (Rosh Hashanah) (eiendom og finansielle spørsmål) og starten på 10 Botsdager fram mot Yom Kippur (Forsonings dagen) (Etter Basunhøytiden, starter 10 botsdager for jødene. Det som da står særlig i sentrum, er å få orden på forholdet til sine medmennesker. I løpet av de 10 dagene skal man rydde av veien alt uvennskap. For har jeg gjort urett mot noe menneske, må jeg først få tilgivelse hos dem før det nytter å be Gud om tilgivelse.). Vi inviterer til å sende Første Frukt offer til Israel og å motta velsignelsene som er lovet i Han's Ord! Gå til www.kad-esh.org - klikk på "Online Giving" eller send oss en e-post for bankoverførings detaljer: info@dominiquaebierman.com Gi Herren ære med det du eier og med førstegrøden av hele din avling! Så skal dine lagerhus fylles til overflod, og dine vinkar skal flyte over av most. Ordspråkene 3,9-10 |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar