| 
 Du skal holde ukenes høytid, festen som holdes for førstegrøden av hvetehøsten, og innhøstingens høytid, som holdes ved slutten av året. 2.Mosebok 34:22 Sabbat shalom, kjære elskede! Sukkot Høytiden (Løvhyttefesten) er den siste Hellige sammenkomsten, Mikrah Kodesh i landbruksåret's syklus. Den Hellige syklusen starter med den første måneden, Abib (Nisan), om våren med Innløsnings høytiden - Påsken som er årets første innhøsting, og den ender med høytiden Sukkot og den siste innhøstingen. Etter den kan vi bare forvente de kalde vintermånedene uten bibelske høytider i det hele tatt! Våren's fest syklus, som starter med Påske og går til Shavuot (Pinse), handler om frelse, forløsning og dåpen i Den Hellige Ånd! Høsten's høytider, som starter med Rosh Chodesh (Nymåne) og Basun Høytiden på den første dagen i den sjuende bibelske måned og ender med Sukkot, handler om omvendelse og Yeshua's Tilbakekomst. (Tredje Mosebok 23) Løvhyttefesten, Sukkot, står for den gledeligste feiringen i året, og den følger etter den mest alvorlige dagen i det Hellige Året, Yom Hakippurim eller Forsoningsdagen (Yom Kippur)! Rett før Messias gjenkomst vil vi passere gjennom en Yom Hakippurim, en periode med en altomfattende omvendelse før Yeshua vender tilbake til Jerusalem! Se, Han kommer med skyene, og hvert øye skal se Ham, også de som gjennomboret Ham. Og alle jordens folkestammer skal jamre seg over Ham. Ja, Amen. Åpenbaringen 1:7 Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, og da skal alle folkestammer på jorden jamre. Og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyer med kraft og stor herlighet. Matteus 24:30 Over Davids hus og over dem som bor i Jerusalem, skal Jeg utøse nådens og bønnens Ånd. Da skal de se på Meg som de har gjennomboret. Ja, de skal sørge over Ham slik en sørger over den enbårne, og de skal klage bittert over Ham slik en klager bittert over den førstefødte. Sakarja 12:10 Det evige evangeliet - Frykt Gud! Rett etter sorgen som vil bringe inn Endetiden's innhøsting, kommer den mest gledelige feiringen vi kan forestille oss! Sukko t er festen for innsamlingen av den Siste Innhøstingen! Denne Siste Innhøstingen er et resultat av stor sorg med omvendelse når det Evige Evangeliet blir forkynt for hver stamme, tungemål og folkeslag! Og jeg så en annen engel som fløy midt på himmelen. Han hadde det evige evangeliet å forkynne for dem som bor på jorden, for hvert folkeslag, stamme, tungemål og folk, og han sa med høy røst: "Frykt Gud og gi Ham ære, for timen for Hans dom er kommet. Og tilbe Ham som gjorde himmelen og jorden, havet og vannets kilder!" Åpenbaringen 14:6-7 Det er frykten for den forestående dom og utgytelse av YHVH's vrede som bringer inn den siste innhøstingen! Denne dommen blir utøst av to grunner! 1. For å avvise YHVH's skriftlige Torah og den Levende Torah (Yeshua!) 2. For å avvise, forfølge og skade Israel og det jødiske folk At dommen og frykten for dommen kan bringe frem en avling, går klart frem av både mange skriftsteder og tidligere vekkelser! Eksempler: Juda Under tiden med kong Josjia var det en stor vekkelse på grunn av det faktum at Torahen ble funnet under restaureringen av det Hellige Tempelet. Kong Josjia innså at de hadde brutt Elohim's bud og at det ville komme en forferdelig dom! Han rev i stykker klærne sine som et tegn på sorg og anger og deretter rev han alterene for Ba'al og Asjera som hele Israel tilba! (2. Kongebok 22, 23) Da Josjia hørte det som sto i bokrullen, flerret han klærne sine. 2 Kong 22,11 Assyria Ninive, hovedstaden i Assyria som hadde ødelagt det nordlige kongedømmet Israel, gikk inn i alvorlig omvendelse da profeten Jona varslet en forferdelig dom innen 40 dager! Utfallet var frelse for en hel by! Da trodde folket i Ninive på Gud. De ropte ut en faste og kledde seg i sekkestrie, både store og små. Jona 3:5 Det falske, billige nåde evangeliet som er blitt forkynt fra den andre delen av det 20. århundre har ikke båret noen form for varig frukt! På grunn av mangel på forkynnelse om DOM og OMVENDELSE har det ikke vært noen reell oppvåkning på mer enn 100 år! Ikke siden Azusa Street Vekkelsen som faktisk var en oppvåkning hvor pastor Seymour og andre forkynte et budskap om omvendelse, hellighet og radikal lydighet til den Hellige Ånd. Faktisk så skjedde utbruddet av vekkelsen midt i en tid med faste og bønn, og Frykten for YHVH (Gud) var håndgripelig! Pilegrimene som etablerte USA Kort sagt, pilegrimene's Gud (i Amerika) var en Gud som var verdig å bli fryktet. Han var mektig til å frelse og mektig til å dømme. Denne Gud holdt alle menneskene ansvarlig for måten de levde på og ville en dag dømme alle mennesker for deres synder. Han tronet i Himmelen og lo av den ynkelige innsatsen til opprørske syndere's forsøk på å styrte Ham (Salme 2). Hans rettferdighet ville bli fullt ut stadfestet av Hans Guddommelige dom på den siste dag. For pilegrimene, var helvete ikke en tom trussel og himmelen ikke en tom drøm. For dem var det et helvete å unnfly og en himmel å vinne. Dette var sjelen og substansen av evangeliet. Frelsen ga bare en fornuftig mening ved antagelsen av Frykten for Gud. Men hva om du ikke frykter Gud's vrede? Da vil du ikke sette pris på Gud's kjærlighet. Dette er grunnen til at billig nåde og billig kjærlighet er så populære i dag. http://faithdefenders.com/articles/christianlife/analysis_fear_god.html DET ER INGEN GODE NYHETER OM DET ikke ER frykt for dom! Forståelsen av at dommen skal falle, og at det må begynne med Guds Hus var helt klart i den Tidlige Kirken eller den Første Kehila (Forsamlingen)! For nå er tiden kommet da dommen skal begynne, og den skal begynne med Guds hus. Men kommer dommen over oss først, hvordan går det da til slutt med dem som er ulydige mot Guds evangelium? OG ER DET VANSKELIG FOR DEN RETTFERDIGE Å BLI FRELST, HVORDAN SKAL DET DA GÅ DEN UGUDELIGE OG SYNDEREN? Derfor skal de som lider etter Guds vilje, overgi sin sjel til den trofaste Skaperen og gjøre det gode. 1. Peter's brev 4:17-19 Det var bevisstheten om Elohim som en dommer som holdt Ånden av Frykt for Elohim levende i alle tilfeller av vekkelse og oppvåkning, både i Bibelen og i historien! Det er så mange mennesker som er begeistret over Lammet's Bryllupsmåltid og de feirer det i sang og dans, men de er ikke kledd i Bryllupsklær! Hvis vi skal få ta del i den festen må vi være kledd i riktig antrekk, og riktig antrekk får vi kun hvis vi Frykter Elohim og gir Ham ære i vårt daglige liv så vel som i gudstjenester! Men da kongen kom inn for å hilse på gjestene, fikk han øye på en som ikke hadde på seg bryllupsklær. Han spurte ham: `Min venn, hvordan er du kommet hit inn uten bryllupsklær?` Men han tidde. Da sa kongen til tjenerne: `Bind ham på hender og føtter og kast ham ut i mørket utenfor, der de gråter og skjærer tenner.` For mange er kalt, men få er utvalgt." Matteus 22:11-14 Hvor mange vil tie på den dagen? Bare de som har sørget vil bli trøstet og vil gå inn til Lammet's Bryllupsmåltid! Salige er de som sørger, for de skal bli trøstet. Matteus 5:4 Og bare de som har sådd i tårer vil høste den siste innhøstingen med jubel og vil feire Løvhyttefesten (Sukkot) overstrømmende! De som sår med tårer, skal høste med jubel. Salme 126:5 Chag Sameach, en lykkelig Høytid til alle de som sørger over tilstanden i Messias' Kropp og nasjonene, og en frydefull og glad innhøsting og Sukkot til alle de som har sådd i tårer! Og de synger Moses', Guds tjeners sang, og Lammets sang og sier: "Store og underfulle er Dine gjerninger, Herre Gud, Den Allmektige! Rettferdige og sanne er Dine veier, Du, de helliges Konge! Hvem skal ikke frykte Deg, Herre, og ære Ditt navn? For Du alene er hellig. For alle folkeslag skal komme og tilbe framfor Deg, for Dine rettferdige dommer er blitt åpenbare." Åpenbaringen 15:3-4  Dine venner og mentorer i Israel Biskop Dominiquae og Rabbi Baruch Bierman "For Sion's skyld vil jeg ikke være stille" Jesaja 62:1 Yom Kippur Webcast Sabbat (lørdag) 14. september kl. 15:00 norsk tid SUKKOT KONFERANSEN I JERUSALEM LIVE WEBCAST 23 september-14:00 og 18:30 24 september-18:30 25 september- 09:00 og 13:00 (Norsk tid) Se sendingene via media / webcast på www.kad-esh.org "OPERASJON NOAH" ER KLAR til Å GÅ UT TIL ALLE NASJONER! Ønsker du å starte en kampanje for Omvendelse i din by eller nasjon, slik at tilgivelse og vekkelse kan skje i disse tider av dom? Kontakt Biskop og Rabbi på info@dominiquaebierman.com for å be om informasjon om hvordan du kan organisere det. Ikke vent til noen andre, større eller bedre enn deg starter, tiden er knapp og YHVH vil LØPE med den som er villig til å LØPE! Slik det var i Noahs dager, slik skal det også være i Menneskesønnens dager: De spiste, de drakk, de tok til ekte, og de ble gitt til ekte, helt til den dagen da Noah gikk inn i arken og vannflommen kom og ødela dem alle. Lukas 17:26-27 Les biskop Dominiquae's bok "Stormy Weather"! Nå også som ebok! Denne boken er skrevet for troende og vantro, og den er en øye åpner om Elohim's dom manifestert gjennom Været med dokumenterte fakta. En bok du bare MÅ lese som vil forberede deg til å stå i gapet for din familie, by og nasjon! www.kad-esh.org trykk på SHOP EN HANDLING AV OMVENDELSE I MIAMI WEBCAST Gå til meny Media i www.kad-esh.org, trykk på Webcast og se Handling av Omvendelse i Miami fra 17. august og gi det videre! GJENOPPRETTelse Begynn Omvendelse gjennom en Giver Handling slik at vi kan fortsette å velsigne nasjonene og vekke Kirken opp til koble seg på og å velsigne Israel! Omvendelse starter alltid med våre lommebøker! For der skatten din er, der vil ditt hjerte også være Matteus 6:21 Gå til www.kad-esh.org "online giving", eller skriv til info@dominiquaebierman.com etter andre alternativer. |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar