|  Så sier Herren Gud, Israels Hellige: "Hvis dere vender om og hviler, skal dere bli frelst, i stillhet og tillit skal deres styrke være." Men dere ville ikke. Jeremia 30:15 Sabbat shalom, kjære elskede! For noen dager siden sendte jeg min datamaskin til et verksted fordi den var blitt så treg og arbeidet tungt. Den kom tilbake en dag senere med en beskjed fra teknikeren. Han fortalte meg at harddisken var for full og at jeg trengte å fjerne noen tunge (store) filer og spesielt bilder og videoer. Jeg fulgte instruksjonene nøye, men likevel var stasjonene fortsatt så altfor fulle og en av dem var markert "i rødt". Jeg returnerte til databutikken og uttrykte min frustrasjon over datamaskinens nedsatte funksjonalitet. Jeg ble faktisk så oppgitt over det at jeg var inne på tanken om å kaste den i søpla, selv om den bare er ca to år gammel og et veldig godt merke. Jeg hadde mange oppgaver som ventet på meg, og så ville rett og slett ikke arbeids verktøyet mitt samarbeide med meg! Jeg snakket med en tekniker som tilsynelatende ikke hadde noen svar å gi meg og jeg ba stille i ånden til YHVH om hjelp i denne saken. Plutselig virket det som om teknikeren fikk en lys idé. "Vil du tillate at vi sletter alt på harddisken og OMFORMATERER den?" Jeg sa: "Sett i gang, jeg har jo fjernet alle mine viktige filer, så bare tørk denne "babyen" ren og helbred den! Jeg trenger den raskt!" Og dermed ble det gjort, og det uten ekstra kostnader! Et par dager senere fikk jeg min datamaskin tilbake, og nå var den som splitter ny! Den hadde gått tilbake til sin tidligere effektive ytelse, HalleluYah! Tenk at jeg ønsket å kaste den i søpla, når det eneste den trengte var å bli OMFORMATERT! Omformatering - Omvendelse - Teshuva For Jeg vet hvilke tanker Jeg tenker om dere, sier Herren, tanker til fred og ikke til noe ondt. Jeg vil gi dere framtid og håp. Da skal dere påkalle Meg og gå av sted og be til Meg, og Jeg skal høre på dere. Dere skal søke Meg og finne Meg, når dere søker Meg av hele deres hjerte. Jeremia 29:11-13 Vi trenger alle å bli "omformatert" en gang i blant. Det ordet vi bruker for dette når det gjelder mennesker, er TESHUVA eller Omvendelse. Teshuva har fire karakteristiske betydninger og kommer fra den hebraiske roten SHUV (שוב) - Det betyr: å GÅ TILBAKE, å OMVENDE seg, å bli GJENOPPRETTET, og SVAR. Med andre ord, svaret (Teshuva) på alle våre onder er Omvendelse (Teshuva). Teshuva er en type "Guddommelig omformatering". Sjefsteknikeren er selvfølgelig YHVH, Elohim, Skaperen av Adam (mennesket), den eneste som kan "fikse oss". Mange av oss blir frustrert over oss selv, våre liv, med andre og med Gud selv! Noen mennesker er så frustrert med alt at de velger å "kaste sine liv i søpla" akkurat som jeg ønsket å gjøre med datamaskinen min. Noen ender opp med å begå selvmord fordi de nekter å gjøre Teshuva og omformatere eller reformere sine liv til YHVH's opprinnelige plan med dem! Jeg kjente en slik mann som var veldig kjær for meg. De siste ordene jeg hørte fra ham var: "Folk forteller meg at jeg burde omvende meg og akseptere Yeshua, men jeg vil aldri omvende meg." Da han sa disse fryktelige ordene, fikk jeg frysninger og ba ham om ikke å være stolt og hovmodig overfor Elohim. Noen dager senere hadde han skutt seg selv og etterlot seg en ødelagt familie med to vakre barn som lider den dag i dag fordi han VALGTE å ikke OMVENDE seg! Hadde Psykiatere og psykologer forstått viktigheten av Teshuva, kunne de ha reddet mange mennesker! I stedet fyller de dem med medisiner og psykoterapi som i beste fall kan fungere som et "plaster" for en svært alvorlig GRUNNLEGGENDE tilstand av synder som stolthet, bitterhet og opprør. Noen med grunnlag i tragedier, misbruk og / eller traumatiske hendelser, men uansett er det holdninger som dreper folk! Enten med eller uten grunnlag i disse, er den GRUNNLEGGENDE årsaken til alle sykdommer, onder og psykiske problemer - SYND. På hebraisk er ordet for SYND - CHET som betyr å "bomme på målet". Når vi fortsetter å "skyte" og prøver å leve våre liv uten Teshuva ved å returnere til YHVH (Guds) Veier, vil vi fortsette å synde eller bomme på målet. Til slutt, ut av ren frustrasjon, kan vi skade oss selv eller andre. Ingen liker egentlig å være en som "bommer". Synd og uomvendte hjerter gjør oss til TAPERE! Den største synden er STOLTHET overfor Elohim. Mange viser en knyttneve mot Gud og sier: Det er din feil, du tillot det vonde å skje, hvor var DU? Denne stolte holdning, hvor man går inn i offerrollen og dyrker selvmedlidenheten, holder folk borte fra Omvendelse og i stedet velger de sykdom, depresjon, elendighet og død heller enn å ydmyke sine hjerter for Skaperen av Himmel og Jord og overgi sine liv til Yeshua! Som om Skaperen av livet skylder mennesket en forklaring! Sannelig, dere er blitt forvendte! Skal pottemakeren selv regnes sammen med leiren, så det som er laget, kunne si om ham som laget den: "Han har ikke laget meg?" Eller kan karet som er formet, si om ham som formet det: "Han har ikke forstand på det?" Jesaja 29:16 Det er veldig enkelt: Denne verden er en fallen verden fordi Adam ga sin myndighet til Satan gjennom SYND, det er kilden til alle sosiale onder, for Satan hersker nå over menneskene gjennom BEDRAG. Dere er av deres far, djevelen, og dere vil følge deres fars lyster. Han var en morder fra begynnelsen og står ikke i sannheten, for det er ingen sannhet i ham. Når han taler løgn, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Johannes 8:44 Yeshua endret dette ved å legge ned sitt liv selv om det var uten synd. Hans blod er den eneste soningen for all synd, og når vi overgir våre liv til Ham får vi tilbake den myndigheten som Adam mistet og vi kan regjere i livet og over alle omstendigheter og demoner i det vi tror, proklamerer og adlyder Hans Ord! og Han slettet ut skyldbrevet som stod imot oss med bud, det som vitnet imot oss. Og Han tok det bort, ved at Han naglet det til korset. Han avvæpnet myndighetene og maktene, og vanæret dem offentlig da Han triumferte over dem på korset (i Ham). Kolosser brevet 2:14-15 Gud's folk trenger også omvendelse hvis da Mitt folk, som er kalt med Mitt navn, ydmyker seg, ber og søker Mitt åsyn og vender om fra sin onde ferd, da skal Jeg høre fra himmelen og tilgi deres synd og lege deres land. 2. Krønike bok 7:14 De fleste versene i Bibelen som handler om Omvendelse, er faktisk rettet til Pakten's folk, både i Tanakh (GT) og i de Apostoliske Skriftene (NT). I begge tilfellene er SVARET (Teshuva) å "holde oss nær til Elohim". Hold dere nær Gud, så skal Han holde seg nær dere. Rens hendene deres, dere syndere! Og rens hjertene deres, dere som lar sinnet dras til begge sider! Jakob 4:8 Dette er å ligne med å "ta med seg datamaskinen til butikken for å få den fikset eller omformatert". Hvis jeg ikke hadde gitt den til teknikeren, og hvis jeg ikke hadde tillatt ham å slette alt og så omformatere den, ville jeg ha mistet min datamaskin eller jeg ville ha kastet den i sinne og frustrasjon! Det er mange som "kaster" sine liv i bitterhet, sinne og frustrasjon med etterfølgende angst og depresjon fordi noe ikke fungerer! Deres liv er som en FULL HARDDISK. De er fylt med syndige holdninger, med stolthet og vantro, med bitterhet og utilgivelse, fylt med skuffelse og sorg og dermed er deres FUNKSJONALITET svekket. Akkurat som min datamaskin I KKE SVARTE på de enkleste KOMMANDOER fordi den var så full, så svarer ikke vi på YHVH's skriftlige eller muntlige bud og instruksjoner. Vi er for fulle og responderer ikke. Vår munn har uttalt ord av bitterhet, sinne, vantro og vi lurer på hvorfor det ikke er noen endring, så blir vi mer frustrert og ender opp i en ond sirkel! Også tungen er en ild, en verden av urettferdighet. Tungen har slik plass blant våre lemmer at den smitter hele legemet og setter naturens gang i brann. Og selv settes den i brann av helvete. Jakob 3:6 Den GODE NYHETEN er at YHVH ikke ønsker å "kaste oss i søpla" fordi vi ikke fungerer som vi skulle, ikke responderer, er tydelig stolte, selvrettferdige, sta og ulydige. Han vil reparere oss, men Han kan bare gjøre det om vi gir vår tillatelse til det! For at Han skal kunne gjøre dette, må vi GI SLIPP og STOPPE OPP! Fall til ro og kjenn at Jeg er Gud! Jeg skal opphøyes blant folkeslagene, Jeg skal opphøyes på jorden! [ "Harpu (Gi slipp! Slapp av! Hvil!) Og vit (intimt) at jeg er Elohim (Skaperen og Gjenskaperen), jeg vil bli opphøyet i Gojim (nasjonene), Jeg vil være opphøyet i ARETS (Landet Israel)"] Salme 46:11 Den eneste måten vi kan slappe av på, gi slipp eller være stille, er ved å ydmyke oss i bønn og i faste. Vi må levere oss selv inn til "verkstedet" og gi HAM TID med udelt oppmerksomhet slik at Han kan OMFORMATERE oss. Om vi stresser inn og ut, kan Han bare sette på et "plaster", men kan egentlig ikke helbrede oss og frelse oss fra våre ødeleggelser. Men når vi STOPPER og HVILER og gir Ham og Ordet vår tid, når vi søker Ham uten noen annen agenda enn Teshuva, vil Han gjøre sitt særegne verk i oss og overbevise oss om synd, trøste, helbrede og gjenopprette oss. Skap et rent hjerte i meg, Gud, og forny en stødig ånd i mitt indre! Salme 51:12 Omformatering av Kirken For tiden er kommet da dommen skal begynne med Guds hus. Men hvis den begynner med oss først, hva blir da avslutningen for dem som er ulydige mot Guds evangelium? 1. Peter's brev 4:17 Hele Kirken må renses for Erstatningsteologien og bli omformatert eller reformert og forvandlet. Dette profetiske budskapet er blitt forkynt i mange nasjoner og gjennom mange medier i minst 20 år nå! Tiden er inne for at alle Femfoldige Tjenestegaver, pastorer og ledere sammen med alle troende går ned på kne i ydmykhet og overgir oss til den himmelske teknikeren for OMFORMATERING. Det er noen "læremessige filer" som må slettes, det er noen programmer som hindrer rett (rettferdig) funksjonalitet! All sminken / stilen og innholdet i kristendommen og Kirken må "tørkes av" og bli formatert tilbake til det opprinnelige Evangeliet "fra Sion" ikke fra Roma, Babylon, Europa eller USA. Hvis vi ikke STOPPER og OMVENDER oss, vil vi til slutt stoppe opp uansett, men det kan være for sent? Så sier Herren Gud, Israels Hellige: "Hvis dere vender om og hviler, skal dere bli frelst, i stillhet og tillit skal deres styrke være." Men dere ville ikke. Jesaja 30:15 Da Jesaja uttalte disse ordene, ble Juda's folk presset fra alle kanter. Jerusalem by hadde allerede blitt beleiret av Babylon og trusselen om en overtakelse var truende over den som gribber som venter på byttet. Midt oppe i denne trengselen ga Jesaja dem TESHUVAen (svaret) fra YHVH og Teshuvaen var TESHUVA. Svaret var omvendelse! Ikke noe mer "slit", ingen flere forsøk på å "berolige" kongen av Babylon på grunn av MENNESKEFRYKT, men Omvendelse til Hans veier og Torah gjennom Sabbat hvile, stillhet og tillit til YHVH, til Hans ord, Hans løfter, Hans kjærlighet og Hans evne til å utfri dem! Men de var ikke villige og derfor gikk de inn i det babylonske eksil i 70 lange år! Senere var de igjen ikke villige og den Hellige Byen ble ødelagt igjen og det jødiske folk måtte gå i et lengre eksil på ca 2000 år! Omvendelse fra Menneskefrykt Menneskefrykt fører i snare, men den som stoler på Herren, skal være trygg. Ordspråkene 29:25 Det er så mange som prøver å blidgjøre kongen av Babylon i vestlig kristendom, så mange som er redd for "hva folk vil si" og for forfølgelse hvis de står for sannheten! Sannheten er at Yeshua er en jødisk Messias og Han kaller oss alle til å omvende oss fra å kle Ham i utenlandske klær, med utenlandske fester og et utenlandsk navn. Han har vært enormt tålmodig i 1700 år, men Tyngden av Erstatningsteologien's synd som har vanæret Hans Brud, og har myrdet millioner av hans jødiske folk er altfor mye å gå videre med! Han sier: "Frykt Meg og ikke hva mennesker vil si, kom til meg og ikke til religionen, og jeg vil rense deg, tørker deg ren og helt omformatere din tro og Gjenopprette deg til Min opprinnelige plan og evangelium. Er du VILLIG? I omvendelse og hvile skal du bli frelst Kirke, er du villig? Teshuva er svaret!  Dine venner og mentorer i Israel Biskop Dominiquae og Rabbi Baruch Bierman "For Sion's skyld vil jeg ikke være stille" Jesaja 62:1 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  GRATIS NEDLASTING: Din PASTOR BØR LESE DEN. ALLE BØR LESE DEN. Gå til www.kad-esh.org/ - velg Shop - last ned THE MAP REVOLUTION 40 DAGER FASTE FOR OMVENDELSE VÆR MED OSS I DENNE KRAFTFULLE 40 DAGER FASTE FOR KIRKEN VERDEN OVER OG DENS OMVENDELSE FRA ERSTATNINGSTEOLOGI Ditt liv vil aldri bli det samme igjen! Registrer deg på www.kad-esh.org/nor GRM for å omformatere din tro En video Bibelskole som ingen andre. I ditt eget hjem eller i din bønnegruppe eller menighet. Det vil hjelpe til å bli "tørket ren" fra Erstatningsteologien og vil gjenopprette deg og din familie og kirkegruppe til det opprinnelige Evangeliet "fra Sion". Hvorfor ikke bli med i løpet av denne 40 dager Omvendelses Fasten og fremskynd prosessen med "omformatering". Det er et PERFEKT VERKTØY for en tid med Omvendelse og Hvile, og det vil føre til frelse og gjenopprettelse! Derfor, få et nytt sinn og vend om, så deres synder kan bli utslettet og fornyelsens tider kan komme fra Herrens åsyn, Apostlenes gjerninger 3:19 www.kad-esh.org/ klikk på GRM Bible School SUKKOT 2013 TUR OG BIBELSKOLE PÅ HJUL I ISRAEL NÆRMER SEG! 16 til 30 september 2013 Mange folk skal dra av sted og si: "Kom, la oss gå opp til Herrens berg, til Jakobs Guds hus. Han skal lære oss Sine veier, og vi skal vandre på Hans stier." For fra Sion skal Torahen utgå, og Herrens ord fra Jerusalem. Jesaja 2:3 Teshuva og sann omvendelse fra Erstatningsteologien vil føre oss til å returnere til Sion både åndelig og fysisk. Denne to uker's reise i YHVH's Land med biskop Dominiquae og Rabbi Baruch Bierman vil helt omformatere og Forvandle din tro og ditt liv. Den er UVURDERLIG og ikke som alle andre turer til Israel. Ikke gå glipp av denne MULIGHETEN - bussen er nesten helt full! Er du ikke registrert ennå? www.kad-esh.org - trykk på Sukkot 2013 Omvendelsen starter i hjertet og går gjennom våre lommer Men fra deres fedres dager har dere vendt dere bort fra Mine lover, og dere har ikke holdt dem. Vend om til Meg, så skal Jeg vende om til dere, sier hærskarenes Herre. Men dere sier: "Hvordan skal vi vende om?" Skal et menneske rane Gud? Likevel har dere ranet fra Meg! Men dere sier: "Hva har vi ranet fra Deg?" Tienden og offergaven! Dere er sannelig forbannet. For dere har ranet fra Meg, ja, det har hele dette folket gjort! Bring hele tienden inn i lagerhuset, så det kan være mat i Mitt hus. Prøv Meg nå i dette, sier hærskarenes Herre, om Jeg ikke vil åpne himmelens sluser for dere og utøse en slik velsignelse for dere at det ikke er rom nok til å ta imot den. Malaki 3:7-10 www.kad-esh.org/ klikk på Online Giving Sukkot (Løvhyttefesten) 2013  Senior Kraft  Er du en Senior (50 og oppover) og ikke har noen spesielle gjøremål i YHVH's (Gud's) Arme, se vår Visjon for DEG. Se Senior Power Visjon og Innmeldings Skjema ved www.kad-esh-seniorpower.net eller skriv til oss: kad_esh_map@msn.com for mer informasjon. MAP revolusjons HÆREN til KAD-ESH MAP MINISTRIES  Er forpliktet til å forkynne evangeliet fra Sion i Israel og i nasjonene med hebraisk Grunnvoll av hellighet og rettferdighet etterfulgt av apostoliske tegn, under og mirakler Ditt partnerskap med oss er historisk Noe av historiske proporsjoner skjer i den Hellige byen Eilat og på Eilat Bønne Tårn og snart kommer «Helbredelses Teltet». Partnerskapet med oss er guddommelig forordnet av YHVH for at det skal skje! Takk for dine lydige kjærlighets offer og bønner! www.kad-esh.org for partnerskap og for å gi on-line. Sjekk også alle Biskop Dominiquae Bierman's bøker og ressurser i web butikken på Kad-Esh Shop ("snakker" norsk) Vær med å få Israel's ørken til å blomstre Vi inviterer deg til å bli en del av disse spennende prosjektene med din Tiende, offer gaver og Første Frukt. Gå til www.kad-esh.org for flere detaljer om hvordan du gir, eller skriv til oss på kad_esh_map@msn.com . Tjenestegjør i Eilat  Du er velkommen til å komme og gjøre en frivillig innsats i husarbeid, administrasjon, bønn og lovsang i Eilat Bønnetårn for en periode av 3 måneder av gangen. Om dette er noe for deg, skriv til oss på kad_esh_map@msn.com . Vi trenger alltid fler hjelpende hender og villige arbeidere! IGPM Israel Global Prayer Movement (Global Bønne Bevegelse for Israel) Abonner og Følg bloggen vår som kontinuerlig oppdateres fra Israel: http://isrealgpm.wordpress.com (For den som IKKE behersker engelsk: http://yeshuaarmeen.wordpress.com (norsk oversettelse) SLUTT DEG TIL HÆREN AV SIONS SØNNER OG HJELP ANDRE Å KOMME UT AV ERSTATNINGSTEOLOGIEN! HJELP TIL MED Å SETTE I GANG OPPVÅKNINGEN I KIRKEN VERDEN OVER I DET DU GÅR I PARTNERSKAP MED OSS FOR Å SPRE DETTE BUDSKAPET VED HJELP AV ALLE TILGJENGELIGE KANALER! STILL DIN TID TIL DISPOSISJON og bli med i vårt internasjonale team av forbedere, oversettere til ulike språk, media og web hjelp, bok distribusjon og markedsføring av vår Tjeneste. Skriv til oss: kad_esh_map@msn.com (kad_esh_map@msn.com) FINANSIELT PARTNERSKAP  slik at vi kan fortsette å forkynne dette Viktige budskapet til nasjonene og etablere Bønne Tårn, Lovprisning og utadvendt virksomhet over hele Israel. Du kan sende engangs beløp, eller månedlige donasjoner via PayPal eller kredittkort gjennom vår donasjons side på www.kad-esh.org BØNN OG FORBØNN I EILAT BØNNETÅRN Vi inviterer deg også til å komme og be i vårt Eilat Bønne Tårn med din gruppe eller dine forbeder venner! For å koordinere besøk, send en e-post til kad_esh_map@msn.com (kad_esh_map@msn.com) LA OSS HOLDE ISRAEL DEKKET 24/7! Kontaktinformasjon for Kad-Esh MAP Ministries e-post: kad_esh_map@msn.com (kad_esh_map@msn.com) Internett: www.kad-esh.org USA: PO. Box 8893, Fayetteville, AR 72703-8893 Israel: Post: PO Box 4090, Eilat 88140 Telefon: +972 523 781 553 Faks: +972 8 633 0270 © Biskop, Dr. Dominiquae Bierman 2012. Det er tillatt (vi oppmuntrer deg til det) å videreformidle disse skriftene. Du kan gjengi dem i utskriftsform på papir, videresende dem via e-post lister og legge dem ut på web sider. Du må ikke endre noe på innholdet og du må beholde opphavsrettighets informasjon, inklusive følgende: Kad-Esh MAP Ministries, www.kad-esh.org . Disse rettighetsanmerkningene må også beholdes. For alle andre tillatelser eller forespørsler om distribuering, vennligst kontakt oss via e-post: kad_esh_map@msn.com (kad_esh_map@msn.com) * Alle norske bibelsitater er fra Bibelen Guds Ord om ikke annet er spesielt angitt. |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar