Han sa: "Mitt Åsyn skal gå med deg, og Jeg skal føre deg til hvile." 2. Mosebok 33:14
Sabbat shalom, kjære elskede!
Denne siste uken har den Hellige Ånd skrevet et budskap i mitt hjerte som jeg har kjent siden jeg ble frelst. Jeg trodde i det minste at jeg visste før Han bokstavelig talt brennemerket det i mitt hjerte sterkere enn noen gang før! Dette er budskapet
Ingenting kan gjøre oss lykkelige, ingenting kan tilfredsstille foruten Hans Nærvær og et personlig, intimt forhold til Ham. Ikke rikdom, ikke berømmelse, ingen tjeneste, ingen virksomhet, ikke familie, ikke ekteskap, ikke barn, ingen venner, ingen mennesker, ingen jobb, ingen posisjon, ingen eiendeler, ikke engang helse - ingenting, absolutt ingenting har mening uten Ham.
Ingenting kan gjøre oss lykkelige, ingenting kan tilfredsstille foruten Hans Nærvær og et personlig, intimt forhold til Ham. Ikke rikdom, ikke berømmelse, ingen tjeneste, ingen virksomhet, ikke familie, ikke ekteskap, ikke barn, ingen venner, ingen mennesker, ingen jobb, ingen posisjon, ingen eiendeler, ikke engang helse - ingenting, absolutt ingenting har mening uten Ham.
Da sa han til Ham: "Hvis Ditt Åsyn ikke går med oss, må Du ikke føre oss opp herfra." 2. Mosebok 33:15
Moshe (Moses) synes å ha forstått dette grundig. Etter at Israel's barn syndet alvorlig i ørkenen ved å bygge en avgud for å tilfredsstille sine kjødelige og religiøse behov, besluttet YHVH å ikke følge dem lenger! Han var så sint på dem at Han var i ferd med å gjøre ende på dem. Han hadde blitt alvorlig og raskt forrådt av Sitt elskede folk! På tross av deres opprør, var Han villig til å gi dem det Lovede Landet og alle dets rikdommer og timelige velsignelser! Bare én ting ville Han holde tilbake - Sitt Nærvær. Han hadde tenkt å sende en engel som skulle gå med dem, de ville til og med ha overnaturlig beskyttelse og fysisk forsørgning, til og med seier over sine fiender, men de ville ikke ha HAM!
Så sa Herren til Moses: "Bryt opp herfra og dra videre, du og det folket du har ført opp fra landet Egypt, til det landet Jeg tilsverget Abraham, Isak og Jakob, og sa: Din ætt skal Jeg gi det. Jeg skal sende Min Engel foran deg, og Jeg skal drive ut kanaaneerne, amorittene, hetittene, farisittene, hevittene og jebusittene. Dra opp til et land som flyter med melk og honning. Men Jeg vil ikke dra opp midt iblant dere, så Jeg ikke skal fortære dere på veien, for dere er et stivnakket folk." 2. Mosebok 33:1-3
Er det mulig at vi kan bli velsignet, berømt, rik og vellykket, og til og med ha englenes hjelp, intervensjon og oppleve tegn, undere og mirakler samtidig som vi mangler Hans Nærvær? Det er ikke bare mulig, men det er faktisk hva som skjer i hele Messias' Kropp over hele verden. Mange er fornøyd i det "Lovede Landet" hvor det er forsørgelse, beskyttelse, berømmelse og suksess, og de har ennå ikke merket at HAN er fraværende.
Søk først Guds rike og Hans rettferdighet! Så skal alt dette bli gitt dere i tillegg. Matteus 6:33
Andre strever med å komme til dette Lovede Landet for enhver pris, og de innser ikke at deres streben er etter "ting", og ikke etter HAM. Det er en stor forskjell mellom de som søker etter HAM og som et resultat av dette får "ting", og de som begjærer "ting", og som et resultat av dette MISTER HAM.
For hva gagn er det for et menneske om han vinner hele verden, men taper sin sjel? Markus 8:36
Det er fullt mulig å ha alt ditt hjerte ønsker seg og likevel være ulykkelig, tom og deprimert. Det som hører denne verden til, vil aldri tilfredsstille, elskede, aldri! Jeg lurer på hvor mange som tror på Messias det er som holder fast på sine "ting" og besittelser og tenker at dette er deres liv! Og hvor mange av dem er deprimert, nervøse, kjeder seg, og er ulykkelige i sorg og trøstesløshet, bare fordi de har satt sin lit til "ting" eller mangelen på dem. Dette inkluderer alle de som er sjalu på og fordømmende mot de som har formue. Du kan være fattig og samtidig være full av kjærlighet til mammon, fordi tankene dine er opptatt med "å lage en tilværelse" og begjære det du ikke har i stedet for å være takknemlig for det du har!
For selv om de kjente Gud, æret de Ham ikke som Gud, eller takket, men de ble tomme i sine tanker, og deres dåraktige hjerte ble formørket. Romer brevet 1:21
Utakknemlighet, eller mangel på ekte dyptfølt takksigelse får oss til å miste det viktigste - Hans nærvær! For å komme inn i den og beholde Hans tilstedeværelse i det hele tatt må vi ØVE oss i takknemlighet.
Gå inn gjennom Hans porter med takkesang, og inn i Hans forgårder med lovprisning! Pris Ham og lov (velsigne) Hans navn! Salme 100:4
HVA SETTER VI VÅR LIT TIL?
Som du ser, YHVH (Gud) vil at vi skal ha overflod av alt så lenge vi ikke gjør oss avhengige av tingene, og så lenge Han har innpass i hele oss og til alt vi har til enhver tid, noe som beviser at vi ikke har gjort "ting" eller mennesker til våre avguder.
For dere kjenner vår Herre Yeshua Messias' nåde, at da Han var rik, ble Han fattig for deres skyld, for at dere ved Hans fattigdom skulle bli rike. 2. Korinter brev 8:9
Selv disiplene ble forvirret da Yeshua formante den rike unge mannen. Hvorfor ba Han ham om å selge alt han eide? Er det et krav for oss alle? Selvfølgelig ikke! Det var en instruks som ble gitt til denne unge mannen fordi Yeshua visste at hans rikdom hadde bundet ham til religion i stedet for til relasjoner. Han var en moralsk mann, han holdt alle budene unntatt det første: Du skal ikke ha andre guder enn meg.
Yeshua, som elsket ham, så da på ham og sa til ham: "Du mangler én ting. Gå av sted og selg alt det du eier og gi til de fattige, og du skal få en skatt i himmelen. Og kom, ta opp korset og følg Meg!" Men han ble nedslått på grunn av dette ordet, og han gikk sorgfull bort, for han hadde store rikdommer. Markus 10:21-22
Hvor mange av oss er moralske, gode borgere, etc., men har brutt det første budet ved å stole på "usikker rikdom"? Eller ved å dyrke mennesker eller til og med familien til det punktet at YHVH ikke har full tilgang til våre liv, våre følelser, vår tid og selvfølgelig til våre penger og eiendeler?
Hva skal til for at vi innser at ingenting betyr noe foruten Hans nærvær, Hans rike, Hans vilje? I mitt tilfelle måtte jeg miste alt før jeg ble frelst, slik at jeg kunne komme inn i Gud's rike "naken" og med vissheten om at ingenting foruten Ham noen gang ville tilfredsstille meg.
OVERFØRING AV RIKDOM
Mange har profetert om den Store Overføringen av Rikdom fra synderen til de rettferdige og det skjer faktisk. Men de karene som blir forberedt til å huse denne rikdommen som skal tjene Rikets formål må først være forberedt til ikke å elske noe mer enn HAM. Rikdom kan tjene Kongeriket godt, siden dets formål er å etablere Pakten og å fremme evangeliet, samt å bringe glede til oss som Paktsfolk. Han ønsker at vi skal nyte alt det penger kan kjøpe så lenge det er i Hans Nærvær og i avhengighet av ham!
Må Gud være oss nådig og velsigne oss, og må Hans ansikt lyse over oss, Sela, så Din vei kan kjennes på jorden, Din frelse blant alle folkeslag. Salme 67:2-3
Gudfryktige mennesker som er velstående er klar over at rikdommen ikke bare er for deres bruk, men deres rikdom er tilgjengelig for den Allmektige til enhver tid som Han velger!
YHVH's (Gud's) ønske er at vi alle skal bli overmåte rike, men at vi FØRST søker Ham og Hans rike. Han ønsker at alle Hans rikdommer skal være være tilgjengelig for oss så Hans Pakt og Hans Rike kan bli etablert på jorden som i Himmelen! Han er eieren av alt sølv og gull. Det er Hans gode vilje å gjøre oss rike, vi er Hans barn og medarvinger med Messias til ALT som Abba har!
og at deres forstands øyne blir opplyst, slik at dere kan forstå hvilket håp dere fikk ved Hans kall og hvor rik på herlighet Hans arv er blant de hellige, Efeser brevet 1:18
Har vi gjort Ham til den totale eieren av vårt liv, hjerte, sinn, kropp, familie og eiendeler? Har Han tilgang til hele oss, eller holder vi tilbake en del av oss fra Ham av frykt for å miste den?
For den som vil frelse sitt liv, skal miste det, men den som mister sitt liv for Min skyld, skal finne det. Matteus 16:25
De fleste holder fremdeles sine penger og eiendeler borte fra YHVH. Dette er bare et alvorlig tegn på at deres hjerter ikke tilhører Ham. Det er derfor så mange predikanter må "pumpe" folk og nesten tvinge dem til å GI! Herren være nådig! Hvorfor er det slik at folk ikke vil stille sine eiendeler tilgjengelig for Kongen til Rikets formål? Fordi avgudsdyrkelse herjer i Yeshua's Kropp. Dette er en alvorlig hjertesykdom! Alle Riket's formål ville bli oppnådd veldig fort om alle de som bekjenner troen på Messias ville ha stilt alt de har tilgjengelig for Ham! Det er på tide å ha våre Hjerter i Riket's sanne skatter!
Når du går inn i Hans hvile denne Sabbaten, kommuniser med Ham og tilby deg selv, inkludert hele livet, dine kjære og eiendeler og la Ham for alltid ha FULL TILGANG til deg og alt du har! Gjør Hans Nærvær og et personlig forhold til Ham til det viktigste i livet ditt! Akkurat som Moshe (Moses) nektet å gå videre inn i det Lovede Landet av velsignelser uten fylden av Hans velsignelse - Hans Manifesterte Nærvær! Han ønsker at vi skal nyte livet - både i det naturlige og i det åndelige, og når vi gjør Ham til en FULLVERDIG partner av vår glede vil vi ha det aller viktigste!
Du skal lære meg livets sti. For Ditt åsyn er gledens fylde. Ved Din høyre hånd er evig fryd. Salme 16:11
Biskop Dominiquae og Rabbi Baruch Bierman
"For Sion’s skyld vil jeg ikke være stille" Jesaja 62:1
SUKKOT TUR OG BIBELSKOLE PÅ HJUL I ISRAEL NÆRMER SEG!
16 til 30 september 2013
Er du ikke registrert ennå? www.kad-esh.org
Er du ikke registrert ennå? www.kad-esh.org
Du er invitert til å sende dem til Israel. www.kad-esh.org
Vi inviterer deg til å delta i gjenopprettelsen av Israel sammen med Kad-Esh MAP Ministries
Takk for at du hjelper oss å fortsette å påvirke Eilat ved Rødehavet og hele Negev. Din økonomiske støtte, dine bønner og dine besøk til Eilat Bønne Tårn utgjør en forskjell i Israel. Må YHVH velsigne deg mektig!
Sukkot (Løvhyttefesten) 2013
Det er på tide å registrere seg for vår årlige Sukkot Tur og Konferanse. Hotellene vil være fulle i år, slik at bare de som registrerer seg så fort som mulig vil ha en reservert plass på denne historiske Tur, Konferanse og Bibelskole på Hjul. Ikke utsett det eller gå glipp av den. Alle detaljer på vår hjemmeside www.kad-esh.orgregistrer deg on-line!
Vi kjøper den andre siden av Tårnet og planlegger å åpne en Outreach Café i Eilat!
Gi vederlag til Israel ved å hjelpe oss med å kjøpe den andre siden av Tårnet for å starte våre web-tv sendinger og å være i stand til å huse fler team og bønnekrigere. Det er bare snakk om 300.000 euro eller $ 400,000 USD. Den planlagte Outreach Caféen vil koste omtrent det samme. Vi har ingen tvil om at de som vil praktisere prinsippet om oppreisning slik det beskrives i 2. Samuel 21, vil ha et stort gjennombrudd, åndelig, økonomisk og på alle områder i livet! Det er faktisk den rettferdige måten å gjøre det på! Be i dag "hvor mye vil du at jeg skal gi Abba som en handling av gjenoppretting for å bringe LIV til Israel?"
Ja, dette ville de svært gjerne gjøre, og de står også i gjeld til dem. For dersom hedningfolkene har fått del i deres åndelige goder, da er det også deres plikt å tjene dem med de materielle goder. Romer brevet 15:27
Takk for at du hjelper oss å fortsette å påvirke Eilat ved Rødehavet og hele Negev. Din økonomiske støtte, dine bønner og dine besøk til Eilat Bønne Tårn utgjør en forskjell i Israel. Må YHVH velsigne deg mektig!
MAP revolusjons HÆREN til KAD-ESH MAP MINISTRIES
Er forpliktet til å forkynne evangeliet fra Sion i Israel og i nasjonene med hebraisk Grunnvoll av hellighet og rettferdighet etterfulgt av apostoliske tegn, under og mirakler
Ditt partnerskap med oss er historisk
Noe av historiske proporsjoner skjer i den Hellige byen Eilat og på Eilat Bønne Tårn og snart kommer «Helbredelses Teltet». Partnerskapet med oss er guddommelig forordnet av YHVH for at det skal skje! Takk for dine lydige kjærlighets offer og bønner! www.kad-esh.org for partnerskap og for å gi on-line.
Gjenoppretting av Israel - adopter Eilat
Vi har bedt Ham om at de fra nasjonene som omvender seg skal gi vederlag til Israel ved å hjelpe oss å etablere den hellige byen Eilat, Sør Porten til Israel som et Senter for Vekkelse for hele Israel, til å etablere et TV-studio og hovedkvarter for å kringkaste evangeliet fra Sion fra Israel til nasjonene, å hjelpe oss å etablere en Outreach kafé i sentrum av byen for å nå ut til alle israelere som besøker byen, for å forstørre Eilat Bønne Tårn og Helbredelses Telt. Alle disse prosjektene trenger BØNN og ØKONOMI. Det er ett felles formål for dem - bare ett,
Sjeler, sjeler, sjeler!
Sjeler, sjeler, sjeler!
Send ditt nyttårs første frukt offer
www.kad-esh.org/ Online donation
Gi Herren ære med det du eier og med førstegrøden av hele din avling! Så skal dine lagerhus fylles til overflod, og dine vinkar skal flyte over av most. Ordspråkene 3:9-10
Global Revival MAP video Bibelskole
Vi tror at uvitenhet om Israel og troens jødiske røtter må bli fordrevet med Lysets Hastighet! Det er derfor YHVH har gitt oss GRM, Global Revival MAP Video Bibelskole "Fra Israel til ditt hjem". Du kan studere ved den, du kan plante den og starte en Israel Bibelskole i byen din og
forsamlingen! http://www.kad-esh.info/grm/
Sjekk også alle Biskop Dominiquae Bierman's bøker og ressurser i web butikken på www.kad-esh.org/
Senior Kraft
Er du en Senior (50 og oppover) og ikke har noen spesielle gjøremål i YHVH's (Gud's) Arme, se vår Visjon for DEG.
Se Senior Power Visjon og Innmeldings Skjema ved www.kad-esh.org - trykk på Senior Power eller skriv til oss: kad_esh_map@msn.com for mer informasjon.
Kontaktinformasjon for Kad-Esh MAP Ministries
e-post: kad_esh_map@msn.com (kad_esh_map@msn.com)
Internett: www.kad-esh.org
USA: PO Box 15221, Newport News, VA, 23608
Israel:
Post: PO Box 4090, Eilat 88140
Telefon: +972 523 781 553
Internett: www.kad-esh.org
USA: PO Box 15221, Newport News, VA, 23608
Israel:
Post: PO Box 4090, Eilat 88140
Telefon: +972 523 781 553
Faks: +972 8 633 0270

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar